Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών:
Θα γίνει το σχολείο καλύτερο ή χειρότερο;

Η αξιολόγηση του σχολείου και η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι το “Άγιο Δισκοπότηρο” των νεοφιλελεύθερων κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών. Όσοι κυβερνούν και καθορίζουν την εκπαίδευση, χρεώνουν στους εκπαιδευτικούς όλα της τα δεινά. Όσοι αποφασίζουν την πολιτική που εφαρμόζεται στο δημόσιο σχολείο, κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς για την αποτυχία τους.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει μια διεθνή εμπειρία που δεν μπορεί παρά να παρθεί υπόψη στη συζήτηση που γίνεται στην Ελλάδα. Αυτή η εμπειρία είναι εξαιρετικά αρνητική, καθώς τα μαθησιακά αποτελέσματα δεν βελτιώνονται με τη σκληρή αξιολόγηση, το ανάποδο. Αυξάνεται η γραφειοκρατία και ο φόρτος περιττής εργασίας για τους εκπαιδευτικούς, διαχωρίζονται τα σχολεία σε καλά και κακά, βαθαίνει το χάσμα ανάμεσα σε δυνατούς και αδύναμους μαθητές.

Δίπλα παραθέτουμε άρθρα, σχόλια, μεταφράσεις γύρω από το ζήτημα αυτό που εστιάζουν και στη διεθνή εμπειρία της αξιολόγησης, αλλά και στη ζώσα πραγματικότητα όπως τη βιώνουν οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις.